snappfelez

ساخت وبلاگ

ناودانی نیز مانند دیگر محصولات پروفیلی از جمله نبشی و سپری در انواع مختلف تولید می شود. این محصول از ورقگالوانیزه گرم یا سرد و یا ورق معمولی در پنج سایز (۸، ۱۰، ۱۲، ۱۴، ۱۶ ) برای مصارف ساختمانی و صنعتی تولید و استفاده می شود. ارتفاع آن می تواند متغیر بوده و افزایش داشته باشد که دامنه تغییرات آن می تواند بین محدوده ۳۰ تا ۴۰۰ میلی متر ادامه پیدا کند.

 

استاندارد های متفاوتی از قبیل استاندارد مقاوم در برابر خوردگی DIN EN ISO 12966-3 و استاندارد فرانسه A 45-255   در ساخت این نوع پروفیل مورد استفاده قرار می گیرد و عمده ترین آن استاندارد اروپائی DIN-1026  است. 

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : ناودانی , نبشی , ورق , ورق گالوانیزه , تولید ناودانی, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 185 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 0:42

ناودانی یکی از پروفیل های ساختمانی است که دارای سطح مقطعی U شکل است و همانند نبشی و سپری جز پروفیل های مقاطع باز قرار دارد. به عبارتی شکل ظاهری این محصول تشکیل شده از یک جان و دو بار عمود بر آن است  که در محل اتصال بال ها به جان، انحنا دارد.

 

پروفیل ها کاربرد فراوانی در صنعت ساختمان سازی دارند. ناودانی جر پروفیل هایی به شما می رود که ساختاری برتر برای پروژه های ساختمانی فراهم می کند و در عمران و ساختمان سازی از آن استفاده می کنند. استفاده از ناودانی در ساختمان به گونه ای است که معمولا در ساخت نمای ساختمان از این مقاطع به عنوان پایه و قالب استفاده می شود. 

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : ناودانی , نبشی , سپری , پروفیل , نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 199 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 0:41

ورق روغنی از انواع ورق های فولادی می باشد که به انگلیسی به آن Cold Rolled Steel Sheet نیز گفته می شود. ورق های روغنی در بازار با نام های ورق فولادی سرد و یا ورق سرد شناخته شده است  ورق روغنی که نام اصلی آن می باشد به دلیلی شکل ظاهری و روغنی مانند این نوع ورق است که آن را از دیگر ورق ها متمایز می سازد و سبب بالا رفتن کیفیت ظاهری این ورق شده است.

 

ورق‌های روغنی از پرکاربردترین انواع ورق در صنعت و ساختمان است. اگر شما می خواهید ظاهر زیبایی در بنای خود داشته باشید بدون شک باید ورق روغنی انتخاب کنید، چرا که این ورق ها زیبایی بسیاری به نمای شما می بخشند که سایر ورق های مشابه آن مانند ورق سیاه این قابلیت را ندارند. برای تولید قطعات تحتانی اتومبیل‌ها نیز در اکثر مواقع از ورق روغنی با قابلیت ضد سایشی استفاده می‌شود.

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : ورق , نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 225 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 0:39

تیرآهن لانه زنبوری بر خلاف تیرآهن های  Iشکل مانند  IPE  و تیرآهن هاش در کارخانه تولید نمی شود و ساخت آن در کارگاه ها انجام می شود. این نوع تیر آهن از تیرآهن IPE معمولی ساخته می شود و به دلیل ایجاد سوراخ های شش ضلعی در جان طی فرآیند ساخت ، تیر اهن لانه زنبوری نامیده می شود.

تولید و ساخت تیرآهن به صورت لانه زنبوری با اهداف خاصی صورت می گیرد. از آن جایی که این تیرآهن ها دارای حفره هایی می باشد، برای ساخت این تیرآهن، روی جان تیرآهن معمولی با شابلنی که از ورق شفید یک میل ساخته شده است، شش ضلعی هایی رسم می شود. ترسیم این حفره ها به روش های متفاوتی انجام می گیرد که روش پانیر یا لیتسکا نامیده می شوند و هر کدام فرمول خاص خود را دارند.

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : تیرآهن , تیرآهن لانه زنبوری , تیرآهن هاش , تیرآهن ipe, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 160 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 0:38

ورق های فلزی از انواع محصولات پر کاربرد و پرفروش در بازار آهن و فروش فلزات می باشد. ورق فلزی در انواع مختلف مانند جنس های متفاوتی از فلز، تحت عملی به وجود می آید که به آن نورد یا نورد کاری می گویند. ورق های فلزی از پر کاربرد ترین محصولات در صنعت ساختمان سازی می باشند که با سطح های مختلفی در بازار موجود می باشند و می توان از آن ها علاوه بر صنعت ساختمان سازی در صنایع دیگری مانند خودرو سازی، کشتی سازی، ساخت هواپیما و...  نیز استفاده کرد.

ورق های فلزی طبق استاندارد مخصوص، باید دارای وزن، ضخامت، طول و عرض مشخص باشند. اصولا دسته بندی ورق فلزی بر اساس ضخامت و جنس به کار رفته درآن صورت می گیرد به دلیل تنوع تولید و تنوع آلیاژ ها می توان دسته بندی های بیشتری برای ورق فلزی ایجاد کرد که به صورت موارد زیر می باشند:

1. ورق گالوانیزه

2. ورق روغنی

3. ورق سیاه

4. ورق استیل

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : ورق گالوانیزه , ورق روغنی , ورق سیاه , ورق فلزی, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 149 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 0:37

سپری ( Iron Tripealous ) ، نوعی پروفیل می باشد. پروفیلی که سطح مقطع آنT شکل است. به عبارتی سپری از بال و یک جان باریک و بلندی تشکیل شده است. این محصول صنعتی ساختمانی همانند دیگر مقاطع فولادی مانند ناودانی به دو صورت پرسی و فابریک طی رآیند نورد گرم تولید می شود و در دو حالت تکی یا مرکب در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

در ساختمان ها و سازه هایی که بار اعمال شده به سیستم بابر زیاد باشد، جهت حفظ پایداری نمای سنگی و یکپارچه ساختن آن با سازه اصلی از زیرسازی استفاده می شود. در این زیرسازی علاوه بر نبشی و قوطی جهت جوش پذیری بهتر نسبت به پروفیل قوطی در کناره ها از نبشی و در میانه ها از سپری های آهنی استفاده می شود. یکی دیگر از موارد مصرف سپری در سقف های کاذب می باشد. در بعضی مکان ها برای جلوه زیباتر سقف و در عین پایداری و دوام آن از سپری به عنوان عضو سازه ای باربر در این سقف ها استفاده می شود.

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : نبشی , ناودانی , سپری , کاربرد سپری, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 0:35

مهم ترین و به نوعی پرکاربردترین پروفیل ساختمانی تولید شده از آهن را می‌ توان تیرآهن دانست که عضو اصلی برای نگهداری بار های مختلف در طول سازه به شمار می رود. این محصول آهنی با استاندارد های مختلف توسط کشور های خارجی تولید می شود و در انواع مختلف در بازار به فروش می رسد. انواع تیرآهن در سایز ها و ابعاد متفاوتی از هم در بازار موجود می باشند که به شرح زیر هستند:

1. تیرآهن INP

تیرآهن INP طبق استاندارد چین و روسیه تولید می شود و و ضخامت بال و جان این تیر ها وابسته به یکدیگر است و اگر ضخامت جان آن کم شود ضخامت بال ها نیز به همان نسبت کم خواهد شد.

2. تیرآهن IPE

این تیرآهن یکی از متداول ترین اشکال تیرآهن می باشد که طبق استاندارد اروپا و با سطح مقطع آن به شکل I تولید می شود. ضخامت با این تیرآهن ثابت است و به تیرآهن نیم پهن معروف است.

3. تیرآهن IPB

تیراهن IPB به تیرآهن هاش ( H ) معروف است و دارای بال های پهنی می باشد که اندازه آن ها با جان تیراهن برابر است. در وزن های سبک و سنگین می توان این تیرآهن را خریداری کرد.

4. تیرآهن CPE (لانه زنبوری)

این تیرآهن درواقع از تیرآهن  IPEمعمولی ساخته می شود که در طول جان این تیر ها شش ضلعی هایی به صورت لانه زنبور پدید آورده اند.

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : تیرآهن , تیرآهن هاش , تیرآهن ipe, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 159 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 0:34

میلگرد ، یکی از مصالح حیاتی و مهم ساختمان محسوب می شود. میلگرد نوعی فولاد است که در بتن مورد استفاده قرار می گیرد که در زبان انگلیسی با عبارت Rebar شناخته می شود. این محصول فولادی که با نام آرماتور نیز معروف است در انواع مختلف با ظاهر ها و سایز های متفاوتی تولید می شود.

 

میلگرد در واقع محصولی است که سطح مقطع آن دایره ای شکل است و نسبت طول به قطر آن بسیار بالا می باشد. این محصول با دو نوع شکل ظاهری متفاوت به نام میلگرد ساده و میلگرد آجدار و به دو حالت شاخه و کلاف در نمره ها و سایزهای مختلف تولید می شود. نوع ساده این محصول بدون هیچ فرورفتگی و برآمدگی می باشد و دارای سطحی کاملا صاف و یکنواخت است. نوع آجدار این محصول دارای مقطعی زبر و آجدار می باشد. به همین دلیل به راحتی درون بتن اتصال مطلوب ایجاد کرده و احتمال جداشدگی آن ها از بتن بسیار ناچیز است.

snappfelez...
ما را در سایت snappfelez دنبال می کنید

برچسب : میلگرد , میلگرد ساده , میلگرد آجدار , انواع میلگرد, نویسنده : snappfelez snappfelez بازدید : 182 تاريخ : دوشنبه 15 دی 1399 ساعت: 0:33